Vi yder 30 dages fuld og gratis returret fra den dag, du modtager varerne.


FORTRYDELSESRET
Vi yder 30 dages fuld returret/fortrydelsesret fra den dag, du modtager varerne.

Du skal inden 30 dage fra modtagelse sende os en mail til kundeservice@kolekto.dk om, at du ønsker at fortryde dit køb. I din mail skal du oplyse ordre nummer og at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Så sender vi dig en mail med din returlabel som du selv skal printe.
    
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
KOLEKTO
Strandlodsvej 6C
2300 København S

Du bedes pakke varen forsvarligt ind, når du returnerer. Når vi har modtaget varen og godkendt returneringen, vil vi hurtigst muligt og senest 8 dage efter modtagelse, refundere beløbet til din konto.

Varer undtaget fortrydelsesretten:

Varer der er indgraveret med navn og tekst, kan ikke returneres eller ombyttes.


VARENS STAND NÅR DU SENDER RETUR
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.




REKLAMATIONSRET
Alle varer er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen som er opstået inden 24 måneder efter købet. Reklamationsretten dækker ikke når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid.


Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. 

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@kolekto.dk.

Varen sendes til:
KOLEKTO
Strandlodsvej 6C
2300 København S

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 200 kr. for undersøgelse af varen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og at der ikke må påklæbes adresselabel eller pakketape på selve varen eller dens originale emballage. Husk at få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Kvittering for købet skal kunne fremvises ved reklamationer.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr